Life is sweet...sometimes

Alltså,överskriften ljuger faktiskt lite.
 
Livet är ju vad man gör det till.
Tänker jag negativt och enbart
ser allt i svart,ja då blir det så.
 
Om jag däremot försöker tänka
positivt och verkligen fokusera
på allt bra jag har,då funkar det
ju MYCKET bättre.
 
Men,grejen är den att iaf jag är 
skapligt dålig på att se mina bra
sidor och att jag SÅ går in på
djupet av dom jag anser är dåliga.
 
Däremot är jag fenomenal på att
peppa och lyfta andra,att inte inkludera
mej själv i nåt bra.
 
Man kan ju undra hur den ekvationen
går ihop,fast å andra sidan behöver man
inte fatta allt och sålänge andra är och
blir nöjda och glada så är ju det bra.
 
Jävla svamlande det blev idag då denna
soliga men ack så blåsiga fredag.
 
Faktum är att dagen idag har jag beslutat
mej för att ge fan i mej själv.
D.v.s jag fokuserar bort allt negativt OCH
fult med mej själv så jag slipper må sådär
jävla dåligt över att jag är jag och ser ut
som jag gör.
 
Visst då,jag BORDE kanske träna och
jag BORDE kanske si och så och ditt
och datt,men idag ÄR ingen sån dag
och på måndag är det ny vecka så vi
får väl se om det kanske vänder då
i den frågan.
 
Ha nu en skön fredag och härlig helg
gott folk och skit i att jag är tjatig,jobbig
och skapligt tramsig ibland.
 
Man FÅR va det,men det ska ändå va
gott att leva och idag beslutar jag att 
det är det.PUNKT!
 
Kan ogräs ta sej igenom asfalt,så borde väl jag kunna ta mej igenom en vecka
eller två UTAN att klanka ner på mej själv!
Vi säjer så och försöker tycker jag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0