Fredag med småkidsen

Jag uppehöll mej som bekant hos
dom två små herrarna igår när deras
föräldrar röjde på tomten.
 
Till att börja med hjälpte Wille till att
köra bort grenar och sly,men sen ville
oxå han hänga med mej inomhus.
 
Det är inte bara pappan i familjen som har en fyrhjuling,Wille har en egen oxå!
 
Lewi höll koll på Cindy och hade mer än gärna krupit in och myst.
 
Men,när storebror kommer så vill man förstås vara nära honom och se vad han gör.
 
Och då kan man passa på att busa och bitas lite i fötterna när han ska försöka
koncentrera sej på sitt.
 
När sen Wille sa ifrån begav sej Lewi till skohyllan.
 
"Här mormor,varsågod,ta dina skor nu"!
 
Man kan kolla på bilarna som kör förbi nere på vägen oxå,iaf en halv minut typ.
 
Wille tog det säkra före det osäkra och satte sej på behörigt avstånd när han
skulle fokusera på att köra den väldigt snabba banan med röda bilen.
(småsyskon KAN vara väldigt jobbiga i såna lägen nämligen)
 
Jag passade på att fota den fina vasen med dom lika fina blommorna.(Gerbera)
 
Ljuvligt med alla små detaljer.
 
När lunchen var avklarad och Lewi
sovit lite gick vi ut i friska luften
allihopa.Jag dammsög bilen från
en jävla massa grus och skit och
Wille bytte fyrhjulingen mot sin
gröna eldrivna traktor medans Lewi
åt lite mellis i vagnen.
 
Den här killen är van att posera.Har man en mor som drillat en från födseln,
så sitter det lixom i ryggmärgen.
 
Han ser lite seg ut på ena ögat tycker jag,men å andra sidan kan man ju inte va
beredd VARJE gång kameran kommer fram!  =)
 
Cindy njöt förstås oxå av att vara ute i friska luften.
 

Hoppsan,råkade visst se lite blomster ute med!

 
Det var den fredagen som sagt.
Väl hemma fixade jag lite mat
till Prinsen och han fick hamburgare
med massor av goda tillbehör.
 
Själv lyxade jag till det rejält med
en stor tallrik sallad och kassler
i kuber.
 
Smaskigt värre! 
 
 
Och sen förstår ni säkert
hur kvällen slutade....precis.... :
halvsovande i ena soffhörnet med
varierande kroppstemperatur.
Ömsom frusen som en skalad
räka och ömsom het som en finsk
bastu på väg att brinna upp.
 
Joråsatte!!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0