Barn,barn,barnbarn

Ibland kommer dom i klasar,tillfällena
med barnbarnen alltså.
 
Igår var jag ju bara tvungen att åka en
snabbis för att gratulera Wille på hans
namnsdag.Och med mej hade jag ett
litet paket såklart.
Eller såklart förresten,det kanske det alls
inte är,men igår hade jag det iaf.
 
Efter det snabba paketöppnandet hjäkpte Wille till att mata lillebror.
 
OCH hålla koll på densamme när han lite vingligt rycker i trappgrinden.
 
"Näe Lewi,INTE göra så.det är inte bra"!!
 
Sen hjälptes jag och svärsonen åt med att sätta på sommardäcken,fan så skönt
att ha det gjort nu.Man gråter ju för helvete varje extra meter man rullar på snö
och isfria vägar med dubbdäcken på.SÅ jävla dumt att slita dubb i onödan lixom!
 
Innan jag fick fara hem igen blev jag dock tagen av Wille-polis och satt i arrest
i leksakshörnet.Hade visst gjort nåt dumt,men vet inte riktigt VAD?
Det är tacken för att man kommer med paket va!
KAN ha varit så att Wille tyckte det skulle innehållit roligare saker än en ny
ljusbollsslinga till hans rum,det framgick dock inte i arresteringshanteringen.
 
Idag har Wille och Lewi varit här en
liten stund på fm,och då passade deras
mor på att handla i lugn och ro,sånt går
ju alltid lite snabbare UTAN fyra extrahänder.
Åtminstone på fredagar när typ ALLA andra
oxå ska handla.
 
Nu ska jag fundera ut nåt gott att tillaga
i kombination med sötpotatisklyftor i ugn
som jag tänkt servera ikväll.Det kanske
kan bli lite kyckling,jag varken orkar eller
har lust med ett affärsbesök idag,trots att
jag själv kan strosa runt UTAN barn och
en massa extrahänder överallt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0