Vänskap ska vårdas

Idag får jag äntligen besök.
Det är nämligen "Vattenflickan" som
kommer och hälsar på mej.
 
Hon sa att först ville hon inta sin lunch
hemma hos sej,men sen sätter hon fart
och rattar hit.
 
Okej tänkte jag,men "nåt" litet kanse man
kan bjuda på iaf,och det behöver ju nöd-
vändigtvis INTE vara jätteonyttigt.
(även om min hjärna just nu är desperat)
 
Men iaf,det passade ju skitbra,att jag igårkväll
fick värsta rycket och kladdade ihop ett gäng
chokladbollar.
 
Visst ser det ut som helt vanliga såna!?
 
Jorå,det är kakao i,och en halv deciliter kokos även i smeten.Men där är det
typ oxå slut på likheterna.
Dom är nämligen gjorda på dadlar,pofiber,agavesirap och en
medelstor klick kallpressad kokosolja.
 
Visst känner man att det inte är helt
som vanligt,men om man som jag
tillsätter en liiiten slurk grädde innan
man är helt färdig,ja då är skillnaden
inte speciellt stor.
Bara i onyttighetssyfte förstås.
 
Man kan nämligen äta minst tre såna där
jämfört med såna som innehåller smör
och vanligt socker.
 
Jag hoppas verkligen att "Vattenflickan" tycker
att jag försöker vårda min vänskap med henne
genom att bjussa på lite bollar.
 
Och om inte det räcker,så tar jag väl fram en
nektarin och avslutar med lite sån där fudge
gjord på nötter oxå.
 
Den här alltså!
 
Det blir nog mest prat iaf om jag känner
oss rätt,inte alls säkert att vi ens hinner
få i oss nåt alls.
Bortsett från kaffe och vatten alltså.
 
Och så ska vi ju kramas oxå,DET är bland
det allra viktigaste,för utan kärlek ingen
riktig vänskap!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0