När man intalar sej att man ska vara duktig

Finns det nåt jag har lärt mej med
åren,så är det att INTE bestämma
och planera så förbannat mycket
och långt i förväg.
 
Det blir lixom jävligt sällan som
man tänkt sej,iaf inte för mej.
 
Visst kan man ponera och prelboka
grejer,och visst,då kan man ju åtminstone
ta ut "lite" glädje i förskott.
Fast fan så trist det är sen när eller om
det ändå inte blir som man trott och tänkt.
 
Näevars,bättre att ta saker efterhand,lite
pö om pö och i den mån det går vara
sådär charmigt spontan.
 
Okej att allt inte funkar spontant,men 
ni hajjar vad jag menar.
 
Och sen är det ju så med mej,att OM jag
får för mej att planera långt i förväg,då
kan man ge sej den på att lusten,orken
och energin inte infinner sej när den
skulle ha behövt göra det.
 
Flexibel är oxå ett bra ord,säj det många
gånger tyst för dej själv och hör inombords
vilket extremt vackert ord det är.
 
F L E X I B E L!
 
Man kan faktiskt "flexa" lite hur somhelst,
och lite var somhelst oxå för den delen.
 
Så,vad jag med detta vill säja är,att jag inte
heller idag (ännu iaf),haft styrkan att "styra upp"
mej själv som jag borde ha gjort.
 
Förvisso promenerar ju inte tvättkorgen ut av
sej själv och går upp i rök,och förvisso har jag
nåra dagar på mej att fixa dom där glasen som
ligger och skaver innanför benmärgen på mej.
 
Det går lixom BARA INTE att göra nåt under
tvång,vilket jag rimligtvis skulle ha insett nu,
å andra sidan kan man ju alltid va lite wild´n
crazy och dra det till sin spets,alltså vänta in
i sista timmen.
 
Det verkar som om det blir så denna gång.
Och vem vet,det kanske är sista gången jag
får ett uppdrag.
 
Men,man ska som sagt inte ta ut ledsamheter
i förskott,man ska le vara glad och tänka:
"det ordnar sej"...det ordnar sej ju för det mesta.
 
Och skulle det inte göra det,borsta av sej,bit ihop
och tugga vidare.
 
Just det!
 
Tror jag tonar håret undertiden!
Det ser verkligen ut att behövas,VERKLIGEN! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0