Mestadels djur och natur

Man kan ju inte annat an va glad,när
september bjussar på en hel söndag
full med sol och härligt väder.
 
En perfekt dag att besöka Kolmården
på med andra ord.
 
Lyxade faktiskt till dagen med ett restaurangbesök.
Mat med utsikt skulle man kunna säja,helt otroligt vackert.
 
Wille sov för ovanlighetens skull middag,men den här godingen var vaken
när vi vuxna åt mat.
 
Mäktiga och helt amazing är dom,tigrarna.
 
Man skulle vilja kramas men ändå kanske inte!!!
 
Två helt förundrade linbanekillar!
 
Perfekt väder även för spaning ovanifrån som sagt.
 
Det kan dock vara lite trixigt att få bra bilder.
 
Såg ju inget skönt ut alls,att ligga och sova i septembersolen.
 
Andra lekte fågel,fisk eller mittemellan!
 
"Eh...upp kom jag,men ner"???
 
Lika härligt som det är att glida runt ovanför djuren,lika fascinerande är utsikten.
 
Det var många som hade en jäkligt slapp söndag,vila helt enkelt och njuta av
det fina vädret.
 
Och där stod hen och hängde!
 
Man hade inte varit så jävla kartig vare sej man stött på en afrikansk elefant,den
närmast i bild,eller som den asiatiska längst bort!
(jag hade fan skitit ner mej på riktigt!)
 
Sen finns det ju dom som är hungriga och
bara ser bra ut!(eller sebraut om man så vill)
 
Surikaterna är ju bara så söta,allrahelst när som ställer sej upp och spejar.
 
Den här lilla krabaten stod och gnydde lite ynkligt,han kanske varnade flocken
för nåt,vad vet jag.Har inte studerat deras språk och beteende ingående.
 
Sötnosen där.
 
När vi sen efter en heldag med både
frisk luft och som sej bör ett besök i
Bamses värld (såklart) kom hem igen,
for jag raka vägen till lilla mamsen som
haft Cindy på sleepover.
 
Där har dom iof ingen djurpark i den
bemärkelsen,men ekorrarna satt iaf i
både gran och lövträd och åt mat.
 
Och som vanligt var jag förstås tvungen
att fota lite där oxå.
 
Hej...här kommer jag,har ni nåra nötter till mej kanske?
 
Dyker väl in och kollar läget då!
 
YES,hittade en smaskig nöt...mums,mums!
 
Det var den söndagen,nu väntar en
ny vecka.Och som den börjat bra,
solen skiner och det blåser INTE
halv storm...JIPPI!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0