Materiell lycka och vackert i skymningen

Jag är en sucker för skor i många
av dess former och utseenden,men
inte ens jag vet hur många par jag har.
 
Flertalet av dom står dessutom helt 
oanvändna i min MER än lovligt över-
jävligt stökiga garderob.
 
Oanvändna av det enkla faktum att jag på
senare år inte kan ta på mej skor,boots
eller stövlar som jag känner minsta lilla
"sitta åt-antydan" i.
 
Fast dom är ju snygga där dom står!!
 
Hur som,så har jag i flera år suktat efter
ett par speciella skodon men varit alltför
snål och återhållsam för att investera i
några,jag menar 2000 spänn är inget jag
har inslängt i ena madrasshörnet precis.
 
Spara då säjer ni kanske,du kunde ju sparat
en slant varje månad vetja.
Och visst,det hade jag nog kunnat,men det
gjorde jag inte,iaf inte frekvent.
 
Men som sagt,nu kom jag till slut över ett
par dojjor som luckily för mej även var en
del nedsatta i pris.Jippi lixom.
(att det blir mindre på matkontot är typ ingen katastrof!)
    He,he! :P
 
Och idag kom dom,och lyckan är total!
Vill ni se?
Okejrå!
 
Helt ärligt,det är i mina ögon nåt av det vackraste jag sett.
 
Det stod:lite små i storlekarna men
töjer sej efter hand,och fetglöm då
att jag tar en större storlek än den
jag normalt har och sen riskerar att
chippa ur dom sen.
 
Nej för fan,jag beställde min vanliga
size,så nu ska här "gås in" med mjuka,
och tunna lätt fuktade strumpor.
 
Sen jävlar blir det ränna av!
 
Det var den saken,som vi såhär en onsdag
i september kan sortera under kategorin:
"materiell njutning".
 
Igårkväll däremot,då var det livenjutning
i ögonblicket som gällde.
Efter en helt underbar,varm och strålande
dag,dalade sen solen fort ner i väst och
jag hann med nöd och näppe få fram min
lilla kamera för att knäppa nåra kort på den
vackert färgade himlen.
 
Man lägger sej sen med ett stort leende
över hela fejset,och tackar som ödmjukast
för att man fått uppleva ännu en dag.
 
Imorrn kan jag visa lite kända fejs här som
vittnar om VAD jag sysslade med igår.
 
Nu MÅSTE jag gravera,så äre bara.
Och naturligtvis spatsera runt i mina
nya älsklingsdojjor ♥ 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0