Lugna gatan vare här

Det är söndag.
Det är september,men det känns mer
som en julidag faktiskt.Iaf om vi ska
snacka värmemässigt.
 
Älska att kunna ha shorts och t-shirt
fortfarande utan att frysa.
Älska att kunna hänga tvätten ute i
SOLSKENET och den torkar direkt.
 
Ja,nu har ju inte jag personligen
tvättat idag,men jag hjälpte prinsen
att få upp hans kläder på torkställningen.
 
Han fixar SIN tvätt och jag fixar MIN,så
jävla enkelt är det,och funkar superbra.
 
Har man som jag haft familj sen typ
Dackefejden och numera är singel
(iaf till boendet),och inte heller har
nåra barn som bott hemma på låt
säja nästan evigheter,då är det faktiskt
inte mer än min kvinnliga rättighet
att få bestämma över mitt eget liv och
mina göromål.
 
Man måste inte va så förbannat traditionell
och göra som många andra,d.v.s att bara
för att man har en "man",så innebär det
inte nödvändigtvis att han ska curlas på
alla typiska "kvinnofronter".
 
För vår del funkar det som sagt hur jävla
bra somhelst.Inget tjat om vems tur det
är att tvätta,inget tjat om vem som lagade
mat sist och vice versa.
 
Sen att jag KAN laga mat till oss båda
(om & när jag vill),DET är ju en helt annan
femma i den räkningen.
 
Jag planerar mitt,han planerar sitt,vi planerar 
VÅRT och så kommer vi överens om hur det
ska se ut på allra bästa sätt.
 
Vi har ju lixom olika intressen och hobbies,
då måste man oxå ge varann den friheten det
innebär,som att var och gör sitt på sin kant
om man säjer så.
 
Nu blev det visst en satans lång utläggning om
en hängd tvätt,men jag kunde inte låta bli.
Av den enkla anledningen att jag tycker vi har
det så förbannat bra ordnat och uppdelat.
 
Just det,vi har delad ekonomi oxå.
Vilket funkar ypperligt.
 
Jag har haft delad ekonomi med andra karlar,
och man kan ju lätt tro,att det skulle funka som
det borde när man har familj.Att den som tjänar
mest bidrar med lite mer,men ack som jag bedrog
mej själv under flera omgångar.
 
Aldrig mer sa jag sen till mej själv,om jag så
bara har en hundring kvar när räkningar mm
är betalda,let it be...det är åtminstone MINA
100 kr och dom gör jag precis vafan jag vill med.
 
Så ligger det till och så får det förbli.
Inte för att jag drar prinsen över den
kammen,men vi har ju för det första
ingen avkommefamilj ihop i den eningen,
och för det andra:varför ändra ett efter eget
tycke väldigt smärtfritt koncept.
 
PUNKT!
 
Men iaf,en härlig,slapp och lugn dag,
DET är vad jag har.
Iof tänkte jag va snäll och vika samt
ta in prinsens tvätt oxå,men det gör
jag så gärna nu när han sitter i sin
lya och som bäst är mitt uppe i sin
skapandeprocess i sin ena hobby.
 
Ge och ta lixom.
Fast jag ska villigt erkänna att jag
har en tendens att ge ganska ofta,
för att inte säja VÄLDIGT ofta.
 
Och jag gillar´t,när det är på MINA
premisser och utan tvång.
 
Sån är jag,älskar att ge ♥
 
Puss på prinsen,min kära lilla man ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0