Härlig lördag och lite krassel på det

Ibland får man helt enkelt tänka
bort sorger och besvär,halsont
och ett dunkande huvud.
 
"Stora" och jag tog färjan över till norrsidan och hittade det här.
 
Där fanns allt från Italienska delikatesser till ljuslyktor och färg.
 
Butiken låg i ett gammalt magasin från 1700-talet och var jättefin.
(om än lite kylslagen,men vafan)
 
Efter den rundvandringen for vi ner till vattnet och satte oss i solen ett tag.
 
Intog varsin mugg kaffe och njöt av det härliga vädret.
 
Och konstaterade att badsäsongen tydligen INTE är över ännu.Galning!
 
Sådär modig var aldrig jag i den åldern iaf!
 
 
När vi sen var klara for vi mot färjan
igen,sa hej då och tackade varann för
en trevlig stund,och jag hoppade ur
bilen på norrsidan.
"Stora" for hem och jag blev upplockad
av prinsen som åkt över viken.
 
Vi parkerade därnere nånstans och fortsatte in i....
 
...djurparken och hälsade på bl.a den här maran.
 
Andra dagen i rad för mej med djur
och natur,stäpp och savann.
 
Snöleoparden gillar INTE våta tassar,men ville så gärna hitta köttbiten som
råkat kana ner i vattnet!
 
Kompisen hittade ju sin bit,så det kändes förstås lite orättvist!
 
Vi lyckades pricka in elefantuppvisningen oxå,och fick lite kul info.
 
Visste ni förresten att elefanter endast svettas vid nagelbanden?
Det visste iaf inte jag,iof har jag aldrig undrat,men ändå.
 
Slank in och kollade på nåra delfiner oxå.Tyvärr blev ju inte bildkvalitén
den mest optimala,men om man kollar noga ser man att det är TRE stycken!
 
Förbannat synd att bilden blev så suddig,lilla ungen var SÅ söt och hade
verkligen gjort sej i bättre upplösning.
 
På vägen ut sa vi ett sista hej då till vargarna,och jag kunde efter en stunds
bil och färjetur säja "hej" till ett par Alvedon.Har man förträngt sitt mående
en hel dag,har man fan rätt att svälja ner nåra små vita och vänta på effekten.
 
Det var den lörda´n i mitten på september.
Idag är det söndag och "Mellan" ska få lite
mamisällskap.Jag ska passa på att hämta
hem Cindy oxå,hon har varit hos henne
sen i fredags nämligen.
 
Men FÖRST,först MÅSTE jag gravera!
Mitt eländiga stycke som bara skjuter
upp och håller på!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0