Vilken morgon hörrni

Det märks väldigt väl att det går snabbt mot 
vintertid nu.Morgnarna blir kyligare och råare
och det där grå diset som kommer bädda in
oss i tristess,hänger som en tung filt all over.
 
Jag gillar´t INTE,för även om "folk" slänger sej
med uttryck som:
"ameh åh,det är ju så mysigt att tända ljus och 
kura upp sej med en kopp te i soffan",så tycker
jag bara att det låter patetiskt och klyschigt.
(och te smakar dessutom vidrigt)
 
Jag kan väl hålla med om att det ser trevligt ut
med tända ljus,men mysigt...kiss my lower back va!
 
Är det här mysigt?
Så fan heller att jag anser det!
Finns ABSOLUT ingen vits alls med höst och vinter.
INGEN ALLS på hela världskartan!
 
Nu läste jag iof i tidningen,att det ska
lämnas in förslag om att vintertiden slopas.
 
Äntligen säjer jag ÄNTLIGEN är det "nån" som
fattat att folk i allmänhet och den stora skaran
i synnerhet och överlag faktiskt mår sämre under
den s.k "vintertidsperioden".
 
Vi behöver ju ljuset,vi ska inte behöva söka oss
till artificiellt ljus och betala för ljusterapi om det
med en enkel bordsklubbning går att införa ständig
sommartid,det säjer ju sej självt vetja.
Det blir ju natt iaf,så lite längre dagar även den här
perioden är väl fan inte för mycket begärt.
 
Förvisso är det många läkare som isf slipper skriva ut
antidepressivt,och förvisso skulle dom i.o.m det få
mindre sålt av mediciner,men å andra sidan kostar
det att ha folk inlagda,för att inte tala om hur jävla
dålig psykvården är.Faktiskt under all kritik för att
inte säja i stort sett obefintlig.
(shame on you beslutsfattare som INTE prioriterar rätt)
 
Näe,nu får det va slut med tramserier!
SLOPA VINTERTIDEN och låt folk få må bättre.
 
Jag är den första att skriva under på det!
 
Tack för ordet,måste lägga ett par vinboxar
på kylning nu,det drar sej ju mot helg och
oåterkallelig omställning av klockan!!!!!!!!!!!!
 
GAH!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0