När idéerna är lite halvtokiga

Ska man va helt ärlig,så är ju mina
idéer överlag ganska halvroliga.
Iaf om jag får säja´t själv.
 
Igår hade jag noll inspiration,1%´s
lust och typ inget roligt alls hemma
att göra nåt i matväg av.
 
Rev lite i skåpen och kylen och fick
till slut fram diverse grejer.Jasminris,
tortillas,kycklingpinnar,lite ost och 
creme fraiche.
 
Det kulinariskt påhittiga köket fick en helt ny innebörd kan man säja!
 
Så jag kokade riset,värmde creme fraichen
som jag smaksatt med lite kryddor och så
stekte jag på kycklingpinnarna som jag sen
delade i mindre bitar.
Hällde creme fraichen över riset och blandade
runt,la en klick i varje tortillabröd,på med kyckling-
bitar och lite ost och sen bara:rull,rull ihop.
 
Jävligt enkelt om man säjer så,men ändå gott i all hast.
 
Lite färg vid sidan om och sen va det klart att hugga in.
 
Ibland är det enkla godast,men snäll som
jag ju ändå är,fixade jag oxå en dessert till
min lilla man.
 
Värmde upp lite grädde och hällde över hackad mjölkchoklad,kylde sen ner den
ett par timmar i frysen.(hade inte tid att vänta med den i kylen)
Sen var det bara att vispa till fluffig konsistens,addera lite grädde on top och
dekorera med passionsfrukt,allt för att hålla kärleken ♥ på jämn nivå ♥
 
Idag gör jag typ inte ett skit,det kan
va skönt det oxå kan jag tala om.
 
Imorrn måste jag dock posta lite
ömtåligt gods och skicka iväg,jorå
förstår ni...doplyktan är KLAR!
 
Jag kan ju om jag vill....ibland iaf!
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0