Lite regn och så blev det ännu gråare

Är det konstigt att man går ner i varv
och typ "stänger av" många av dom 
livsviktiga funktionerna när det blir
höst och ruggigt?

Inte så värst va!
Fastän man egentligen borde koncentrera
hjärnan på roliga saker och varför inte utsätta
sej för lite kroppslig aktivitet,så endorfinerna
vaknar till liv.
 
Problemet är bara att det är så inihelvete tråkigt,
för att inte säja ASJOBBIGT att ens tänka tanken.
 
"Jag borde ta en morgonpromenad".
"Jag skule nog behöva göra si & så"!
 
Men,som vanligt stannar det bara vid tanken.
 
Usch mej alltså,inte konstigt att det känns som
om jag springer runt som en virrig hamster i nåt
fult gult hjul.
Inte konstigt att hjärnan är grötig och hyn glåmigare
än på ett gammalt lik i föruttnelsestadiet.
Inte ens ett vackert lik ser jag ut som,tvärtom,jävligt
avtändande och fläbbig.
 
Inte konstigt att sexandet INTE genererar i rosa puffmoln
och avslappnat rosiga kinder med fuktig blick.
Det närmsta fukt jag kommer är när jag sticker ut fejset
i regnet eller tvättar händerna och råkar klia mej på kinden
innan jag torkat mej!
 
SÅ.JÄVLA.DEPRIMERANDE att t.o.m hunden blir livrädd
av min uppsyn,och då är det fanimej ILLA!
 
Och lik förbannat orkar jag inte ta mej i hampan och
skärpa upp situationen.
Nu har jag iof och mest troligt en "frusen axel" (googla vetja),
så varje ansträngning gör satan så ont,och sånt går inte över
på en vecka precis.
 
Näevars,man kanske skulle pigga upp sej med lite chips och
en skål vispgrädde.
DET är iaf positivt,såtillvida att man har det hemma alltså,men
det har inte jag så det sket sej oxå.
 
JÄVLA SKIT!
 
Och hej då!
 
APTRIST är vad det är!!! 
Observera att det INTE är JAG på bilden!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0