Dopförberedelser

Idag har jag varit lite behjälplig hos
"Stora",då det faktiskt stundar dop
för Lewi på lördag.
 
Vi har bakat och rullat chokladbollar
så det kladdade hej vilt.
 
Men först tog vi en förmiddagspromenad
i det vackra oktobervädret för att köpa ägg.
 
Wille körde springcykel och Lewi låg i vagnen.
 
Cindy fick förstås följa med och sniffa runt.
 
Visst var det höstig,klar och i blåsten lite kylig luft,men ack så vackert ändå! 
 
Minibagaren tog sen på sin köksoutfit medans brorsan chillade i soffan.
 
Lite lagom med magträning för att öva nackmusklerna kan va bra ibland!
 
Nåra mackor och en mugg (fint) kaffe satt fint mellan baken.(degbaken alltså) 
 
Jag är ju en jävel på att knåda ihop degar,vilket bevisades idag.Imorrn kommer
dock den här gamla kärringen ha ont i axlarna som satan!
 
Vi var så extremt effektiva att jag bara hann fota denna plåt med påhittat recept.
Det kommer nämligen gäster med både laktos OCH glutenallergi!
 
När mannen i huset kom hem hade han med sej det här!
"Stora" hade skickat bud om att han skulle köpa hem detta,som tack för
att jag hjälpt till ♥

En azalea och finchoklad,man rodnar ju vetja.
Inte ska jag ha en massa grejer för att jag hjälper
till inför barnbarnets dop heller,det är väl sånt
mormödrar gör...eller hur!
 
GLAD blev jag iaf,väldigt glad och tacksam.♥
Sen packade jag in ägg,gåva,hund och lite annat
i bilen och for hem.
 
Och nu,nu ska jag fortsätta med lite gravering,det ni.
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0