Då ska vi se

Lördag idag och timmarna fullkomligen
flyger iväg känns det som.
 
Just nu står det en lergryta med kyckling
i ugnen och efter den väntar mina "hittepå-
muffins" att få skjutsas in för gräddning.
 
Faktum är att det kan sluta precis hur somhelst.
Jag har blandat lite hej vilt med mandelmjöl,kokosmjöl,ströbröd och som ni
ser även nötter och choklad.Dessutom är det ägg vispat med agavesirap istället
för vitt socker,ja och så lite smält smör för lyxens skull.
 
Igår resulterade baket i nötbitar toppade
med choklad och pistagenötter,vilken jävla
kombo,så in i tusan gott.
 
Skar sen i små rutor och ställde svalt.Helt oemotståndliga och raw.
 
Fick oxå besök igår,först av min fd granne
så vi fikade en stund och när hon precis
skulle gå,vällde det in två små sötnosar
med en mamma i släptåg.
 
 
 
Man kan ju inte annat än bedåras av små bebisar ♥
 
Storebrorsan tog fram kritorna och jag hämtade papper.
 
Sen gicka han och mamman på promenad
med hans springcykel,medans lillebror och
och jag slappade en stund.
 
Ikväll ska jag förmodligen inte göra annat än
sjunka ner i soffan och bara va,eller så kanske
jag filar på ytterligare recept.
Om dagens muffins lyckas vill säja,annars är
risken stor att jag slänger både formar och mjöl
långt åt pipsvängen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0