Buller i buller i chock

Jorå,nog har jag vetat om att det
ska börja byggas nytt här i huset,
men att vakna av att man tror det 
står en betongsprängare intill sängen
kanske inte hörde till saken.
 
Jävlar i hela huset vilket SATANS liv!
 
Och så har det fortsatt hela da´n och
kommer säkerligen göra fram till jul
eller så!
(bortsett från fika och lunchraster dårå)
 
Irro som man blir över att väggarna
verkar va tunna som rispapper och
ännu mer jävla irro som man är nu
i mellanlägesåldern,kunde jag inte
hejda mej från att försöka hitta nån
sida på nätet om "hyresavdrag vid
renovering i huset"!
 
ATT jag hittade det,fort som fan dessutom,
och ATT jag tänker dra av på nästa hyra.
VAR SÅ SÄKRA på det lixom.
 
Man hör ju för helvete inte vad man tänker
ens en gång,än mindre kan man föra nån
diskussion med folk som besöker en!
 
Grrr!
 
Knackelibang på dörren på det,och utanför
står husvärdens fru och undrar om jag vill
ha nåt av det som rensats ut i lokalerna som
nu ska byggas om!
 
Eh,vaddå?Det vet jag inte!Vad är det för nåt då?
 
"Kom ner och kolla sa hon"!
 
Och.det.gjorde.jag!!!!
(mest för artighetens skull ska väl tilläggas)
 
Vet ni vad som fanns???
Jo,gamla kaffemuggar med tryck,repiga tallrikar
och diverse fula blomkrukor samt två garntomtar
och tre julgranskulor!!!
 
Ridå på det och TACK men (jävligt mycket) NEJ TACK!
 
Som om jag behöver mer skit  skräp!
Skulle inte tro det va!

Hon verkade dock tycka att jag var otacksam,men hallå...
Och när jag sen kom tbk från affären ropade hon igen:
"Du,vill du ha den här,och så höll hon fram en zinkkruka.
En kruka med tryck på och som dessutom var trasig längs
halva botten!
 
-Nja,jag tror inte det men tack iaf!!!!Tyyyp!
"Jamen du,man kan sätta en påse i så blir
den bra"!
 
Jomenvisst,sa jag inte men skyndade mej upp
snabbare än Usain Bolt springer baklänges.
 
Den här byggnationen kommer fan ta livet av mej.
Varför gör Gud såhär?
Han har ju glömt huset i alla år fram till nu,vill han
mej verkligen SÅ illa att det måste överdrivas in absurdum.
ELLER???
 
Nåväl,jag försökte iaf överrösta bankandet och borrandet
och skrapandet genom att sjunga falskare än falskt OCH
jävligt högt,sen satte jag fart och kletade ihop ett gäng
energibars till "Lilleman".
 
Fina blev dom,och upphämtade oxå för den delen.
(men missljuden ekade lik förbannat!)
 
Nu funderar jag på att spela musik
jävligt HÖGT,det är dock inte troligt
att jag lär kunna överrösta oväsendet
utan att spräcka högtalarna.
 
Det KAN komma bli extra kostsamt för
värden med denna nybyggnation,just saying!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0