Tårtfix och lite som julafton

Nu menar jag inte att det känns som jul
bara för att snön singlar ner,tvärtom,det
vill jag helst av allt förtränga.
 
Däremot kändes det som julafton när
brevbäraren kom,för in genom brev-
inkastet kom det en hel hög med små
paket idag.
 
Man blir sådär barnsligt förvantansfull över att få öppna,och även om man
har en svag aning om VAD paketen innehåller,så är det ALLTID lika kul.
 
Nu kan jag ju inte tala om vad som
döljer sej inuti,för vissa saker kanske
ska bli överraskningar till nån eller nåra.
(man vet aldrig så det är dumt att chansa)
 
När jag nu lagt undan allt är det hög tid
att plocka fram grejer till tårtdekorationer.
 
Jag har ju nåra tårtor som ska göras i helgen
och tre av dom ska dekoreras inför ett dop.
 
Pilligt är det och tid tar det,men samtidigt blir
det lite av terapi för mej.
Enda kruxet nu är att mina naglar för en gångs
skull växt till sej och blivit lika långa på båda
nävarna,och det ställer tyvärr till vissa problem,
för minsta lilla snudd jag kommer emot fel gör
fula nagelmärken i sockerpastan och det är INTE
snyggt nånstans!!
 
Världsliga problem kan tyckas,men ibland måste
man få gnälla över petitesser oxå,då VET man iaf
att det INTE är så värst farligt,bara jävligt irro!
 
Kram på er och välkommen vecka 45,nu kör vi
järnet fram till fredag igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0