Sol är just det som behövs

Och tänka sej,idag skiner den från en
klar himmel.
Allt känns så himla mycket enklare när
det är ljust ute,så jag fick ett ryck här.
 
Började samla ihop tvätt och slängde in
en maskin,sen vek jag handdukar och
la in dom i skåpet för att sen sätta mej
och skriva nota.
 
Nu har jag bara en maskin kvar att tvätta
och kaffet smakar sådär extra gott när man
fått energin tbk,om det så bara är för en stund
eller två.
 
Just det,jag får ju besök i em,då kommer
en liten herre vid namn Wille på sleepover.
 
Undrar vad vi ska hitta på för skojsigt då.
 
Så ljust att man blev bländad av härligheten,nästan så det känns
som en vårdag.Plus 7 grader visar yttertemperaturen.
 
Inte konstigt att det är ett JÄVLA oväsen 24/7 nu.
Det sågas och borras hela jävla tiden,här är förresten nya ingången till en av
de tre lägenheterna som byggs i markplan på huset.
Det där huset "Gud glömde" ni vet,det där jag bor i alltså!
 
 
Och så har jag fått min första tvåkrona,den nya sorten.
Skiner och blänker så man nästan behöver brillor på sej.
 
Undrar hur länge det dröjer innan man
vänjer sej vid alla nya mynt och sedlar.
 
Näe ni,nu måste jag hänga tvätt och plocka
lite till innan Wille kommer,då har jag verkligen
ingen lust att hålla på med sånt,då ska ju HAN
ha min fulla uppmärksamhet så vi får det mysigt
och hela den biten.
 
*Solskenskramar* ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0