När man plockar fram bakbunken redan före fem på morgonkvisten

Åh vad det är härligt att vakna långt
innan tuppen ens vet att det är ny dag.
 
Och ÅH så HÄRLIGT det är att man just
en sån onsdag i gråmulna november
faktiskt får lust att baka.
 
MEN...oj oj oj så himla komiskt att det
just skulle bli bullar med saffranssmak,
jag som så sent som igår skrev lite ang.
vad jag tycker om tjuvstartare!!
He,he!
 
Nu kan jag ju till mitt försvar säja att det
i ärlighetens namn INTE rör sej om rent
traditionella "lussebullar",nej för fan,såna
var skapligt länge sen jag slutade baka.
 
Jag fokuserar istället på en i stort sett
vanlig bulldeg,bortsett från att jag idag
tillsatte kesella för saftighetens skull.
OCH gjorde fyllningen med massor av
smör,vaniljsocker och florsocker.
 
Som om det inte räckte,strödde jag oxå
kardemumma ovanpå och hade hackad
vit choklad i.
 
Joråsatte,skare va så skare,och då snackar
jag alltså INTE om skare som på snö.
Det vita helvetet är jag glad sålänge det
håller sej på avstånd.
 
Det va den onsda´n det,nu ska jag nog sy
lite innan kvargen intas och vem vet,imorrn
kanske jag stollar upp HALV fem och kokar
lite god kola,det är ju dax för den biten oxå...
...det årliga julgodisracet närmare bestämt.
 
Bortsett från bullar i småformar blev det idag
oxå bullar i storform,man får ju se till att variera
sej lite ibland vetja!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0