Morgondagen är bara min!

Skulle jag summera den här söndagen.
så vore det med uttrycket "full fart"!
 
Kunde som vanligt inte sova inatt,så när
jag varit vaken mellan 01 och 4.30 bestämde
jag mej för att glo på tv en stund.
Det gjorde jag oxå,och sen efter jävligt mycket
styr,började min dag på riktigt!
 
Seg,trött och på gränsen till sjuk kände jag mej,
men konstaterade att det ju idag skulle färdig-
ställas tre doptårtor.
 
Det började rent åt helvete när jag insåg att två
av märängsmörkrämerna bara va att kasta!
Tur att det finns höns som inte gör annat än
värper ägg då,för fort som fan vispade jag ihop
en ny över vattenbad och ställde den att kallna
innan det rumsvarma smöret vispades i.
 
Den skötte sej som tur var exemplariskt,men när jag sen skulle
spackla tårtorna,ja då följde halva tårtbotten med och ordet
smulig fick en helt ny och STÖRRE innebörd.
 
Verkade alls inte va min dag!
Nu är jag inte den som ger mej i första taget,
så jag gav mej fan på att göra det bästa av allt.
 
OCH,fem minuter innan bestämd hämtning skulle
ske,var jag faktiskt klar.
HALLELUJA!
 
Imorrn ska jag inte göra ett jävla dugg,bara ta det
lugnt och inte ens titta åt vare sej ägg eller pyssel.
 
Om dopfirarna blev nöjda vet jag inte än,men
man kan ju hoppas på att så var fallet.
Själv var jag absolut inte det,men det sa jag
förstås inte,då kanske dom trott att det blivit
galet med fyllning och hela skiten,och det
hade ju lixom lagt sordi på dopkaffet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0