Tur att man inte har en kändisblogg

Ärligt talat så fattar jag inte hur alla
kändisar HINNER med allt dom gör.
 
Det är bruncher hit och uppträdanden
dit,fotograferingar och mingel och gud
vet allt.
SEN,sen bloggar dom om allt och publicerar
den ena smaskiga bilden efter den andra.
 
Pust,jag blir ju andfådd bara av att scrolla vetja!
 
Vilken tur att jag inte behöver äta parmaskinka
och ägg Benedicte,krafsa i ostron,sörpla ur det
saltvattnet och sen skölja ner alltihopa med en 
riktigt fin och kyld champagne.
En såndär med små kyliga droppärlor som rinner
lite fint utmed sidan.
 
Pust,jag hade för det första rullat fram,och för det
andra hade jag spräckt månadsbudgeten redan
innan andra minneskortet till kameran skulle inhandlas.
 
Eller kanske inte,dom har ju både sponsorer och
egna fotografer till sånt när jag tänker efter.
 
Enda fördelen hade väl iof varit att jag sluppit
ta mina foton själv som sagt.
 
Jag vet ju hur jävla meckigt det var sist jag fick
infallet att fota (sommar)magen.
 
Iof hade jag inte suttit och degat i en låååångbrunch,
så lite spänst hade jag ju kvar,men ändå!
 
Om den där magen varit full med parmaskinka och findricka,hade jag aldrig i
livet fått fram "kardanmuskeln",så jag är faktiskt tacksam över att ha min vanliga
gamla enkla blogg.
Alla kan ju lixom inte va "på topp",nåra (jag t.ex) får ta hand om dom lägre nivåerna!!!
 
Kram på er både vanligt OCH ovanligt folk! ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0