Plötsligt och helt oväntat

Bor man som jag i "Huset gud glömde" får
man va glad för det lilla,även om man ibland
skule vilja önska nåt lite,lite större.
 
Även i år har gräset växt nere på gräsmattan,
hur märkligt och rentav otroligt det än kan låta.
 
Gräset har när det blåst,böljat som ett vetefält
på sensommaren och hundarna har typ försvunnit
i det.SÅ högt har det växt till sej.(märkligt det där)
 
Naturligtvis hade man ju velat att det klippts ett
par gånger hittills,och hade jag ägt mer än nåra
saxar,så kunde jag själv ha gjort det trots att det
faktiskt inte åligger mej som hyresgäst.
 
Igår var det första maj,och tydligen går inte alla
i demonstrationståg,för helt jävla oväntat kunde
jag till gården lokalisera ett ljud som på nåt sätt
kändes aningen bekant men ändå främmande.
 
Rusade fram till ena fönstret och bara gapade av förvåning.
OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Sen gjorde jag vågen och typ skrek:
"Halleluja"...HALLEFUCKINGLUJA!
 
Trodde jag hallucinerade och var tvungen
att blinka hårt femtio gånger innan jag förstod
att det jag såg verkligen var sant.
 
Nu är gräset "något" kortare ett tag framöver.
Man får helt enkelt glädjas en stund eller två,
för utan att vara alltför negativ så förutspår jag
inte att nästa klippning sker förrän efter midsommar.
 
Här får man som sagt INTE va knusslig.
 
Att jag väntat sen 18:e mars på ny koppling till
kökskranen är en helt annan historia,får jag en
ny till jul som först så får man vara glad.
(dumt att göra vågen alltför ofta menar jag)
 
"Inget är som väntans tider"! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0