När man ändå sover dåligt och toppar med sämre sömn än nånsin

Jag upprepar mej på många områden,
det VET jag.
Och just nu sen över en månad tillbaka
är jag inne i ett av dom promblemområdena
nämligen EXTREMT sömnlösa nätter.
 
Att jag lider av konstant värk är ju en sak,
det är lixom inget nytt,och att jag konstigt
nog tydligen blivit äldre och hamnat i den
s.k "undre övergångsåldern" blir då oxå
ett faktum som heter duga.
 
Men att uppepå dessa redan överjävligt trista
OCH sugande konstateranden oxå hamna i
nåt slags ingenmansland där sömnen lyser
ännu mer med sin frånvaro (som en 1000 wattare),
det känns INTE okej och tar som fan på dom
små krafter man har kvar.
 
Jävligt lätt att hitta glädje och ork till att företa
sej saker och ting.
Jävligt lätt att försöka se normal ut efter dagar,
veckor och satans många (oräkneliga) timmar
då man inte gjort annat än vridit sej i sängen
och efter max en halvtimme trott att det är
morgon igen.
 
NEJ,DET FUNKAR FAN INTE LÄNGRE!
 
Det absolut sista alternativet är ändå såna där
små piller som går under namnet "sömntabletter".
 
EN gång har jag testat det,vilket oxå blev den
absolut sista.
Jag har aldrig i hela mitt liv varit SÅ pigg som
då jag svalt en sån.
Alla muskler i kroppen fick fnatt och utövade
hip hop helt okontrollerat och utan takt,för att
inte tala om hur det "kliade" inuti kroppen.
 
Kan den extrema "på-sista-tiden-sömnlösheten"
kanske bero på månen,eller är det dumt att ens
inbilla sej att den har nån somhelst inverkan
på sånt här?
 
Jag vet inte!
 
Det enda jag på riktigt vet är att jag bävar inför
varje kvälls sänggående.
 
Men som pojkdoktorn sa en gång:
KBT,testa KBT,det kan vara så att du
bara TROR att problemen finns!
 
Jomenellerhur,jag sätter ju tändstickor i
ögonen VARJE kväll för att det är kul,och
värken beror på att jag slår mej själv med 
en påk 1000 ggr utan att ens veta om det.
 
Så är det nog:inbillning alltihopa,och sen
va det problemet löst.
ELLER INTE!
 
Siste maj kanske jag "ligger kvar" till 2 innan kaffet sätts på.
Klockan 2 på morronkvisten alltså!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0