Kladdigare smet får man leta efter

Gjorde slag i saken igår eftermiddag för
att äntligen provbaka ett recept jag fått
av "Stora" för ett tag sen.
 
Fick nämligen smaka en så god kaka där
i helgen,men hade jag från början vetat
VAD den innehöll,så hade gårdagens bak
ALDRIG blivit av.
 
Kan ju lugnt påstå,att om man ska baka
aningen nyttigare så blir det INTE billigt.
 
Här ser den ju ut som vilken chokladkaka somhelst vetja.
 
Men grejen är den att det ingår både
dadlar och svarta bönor samt agavesirap
och kallpressad kokosolja.Bland annat.
 
Just det där med att mixa dadlar och svarta
bönor kan man säja var nog så kladdigt OCH
faktiskt ganska svårt att få finfördelat trots att
jag körde med både vanlig mixer och handmixer.
 
MEN,inte oftare än jag ska baka "lyxkakor" och
för den delen inte heller äta sånt,så var det mer
än värt det för satan i gatan så goda dom blir.
 
Man befinner sej i kakhimlen undertiden den
saftiga kakbiten rullar runt i munnen,och man
vill knappt svälja för att hålla kvar känslan så
länge som möjligt.
 
Nu smakade jag iof bara en liiten kantbit,för
resten la jag fort som fan in i frysen.
 
Jag kommer ta fram av dom när jag får finbesök
eller om det är en dag då man behöver en extrados
av lyx kanske.
 
Kilopriset ska vi inte prata om alls,det är världsliga saker!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0