Hobbyfotograf var det och inget annat

Med tanke på gårdagens fotouppdrag hade
jag verkligen önskat att jag haft bättre utrustning.
 
Och inte bara det,jag skulle så gärna vilja vara
bättre insatt i HUR man t.ex slipper fula skuggor,
från vilken vinkel man ska fota i olika avseenden
och ja,frågorna är många,kunskapen jävligt bristfällig.
 
MEN,det är väl som dom säjer,man kan inte allt.
Fast det retar mej lik förbannat när man sitter
och redigerar på lokalnivå.
 
Enda fördelen nu är väl att man kan radera det som
blir dåligt,och slipper kasta en hel filmrulle i pappers-
korgen efter utfört uppdrag.
 
Kommer så väl ihåg när man förr knäppt upp en
36-bildersrulle och väntade på att få hem dom 
frmkallade bilderna.Och vad hände???
Jo oftast blev kanske 3 bilder okej,resten var suddiga,
hade avklippta ben eller huvuden och på flertalet
hade objektet/en hunnit försvinna ut ur bild.
 
Där stod man,kanske inte med "skägget i brevlådan"
men väl halva skägget avkapat eller rentav borttappat!
 
Nåväl,nåra bilder från gårdagen blev väl iaf "skapliga",
så pass halvdana att jag vågar publicera dom här.
 
Vid närmare eftertanke borde jag kanske önska mej en
"riktig" utrustning för såna här tillfällen OCH verkligen
bli upplyst av nåt proffs om tips,idéer och annat värdefullt.
 
Mina småkameror fyller sina behov i stort annars,men när
det kommer till mer avancerade "skjut",då hade det varit
jävligt kul med rätt och bättre grejer.Storleken har kanske 
inte alltid världsavgörande betydelse....men ibland!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
EXTRAMATERIAL:
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0