Finfint fredagsförmiddagsbesök

Igår när jag på morgonen satt i godan ro
med min andra mugg kaffe,plingade det till
i datorn.
 
Rättare sagt så blev jag uppringd av Wille
vid sitt frukostbord.
Han ville komma en stund och hälsa på.
 
En liten stund senare satt han i mitt kök.
 
Lillebror satt kvar i hallen en stund eftersom han sov.
 
Lite jordgubbar i nya jordgubbsskålen smakade bra tyckte Wille!
 
När mamman gick på snabb ensampromenad tog jag upp Lewi som fortsatte sova.
 
Omtänksamma storebror lekte tyst på golvet,allt för att inte störa.
(undebara unge ♥)
 
Kunde förstås inte låta bli att fota lite,jag fullkomligen älskar dom små miniatyr-
kroppsdelarna på nya små varelser.
 
Hur gulligt är det inte med små fötter i ministrumpor t.ex!
 
Man vill lixom bara gosa in sej överallt och lukta,klämma och känna!
 
Lewi fick fortsätta sova på filten så jag kunde leka med Wille ostört en stund förstås.
 
När sen mamman kommit tillbaka och han fått lite mat,då slumrade han till en
stund igen.Inte så värst länge,men tillräckligt för att jag skulle få en närbild.
 
Sen följde jag med ner och sa hej då,för Wille skulle hem och sova en stund innan
det var dax att åka på kalas eller nåt sånt.
 
Lycka är:
att ha barnbarnen så pass nära
att man kan ses ofta ♥♥♥ 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0