Mellanmys med hjärtebröd

Som en liten fredagsavstickare drog jag
igår en repa till "Mellan" på fm.
 
Vi hade bestämt oss för att diskutera lite
olika mobilabonnemang med såna som
jobbar inom det gebitet.
 
Ärligt talat,det är ju fanimej en hel djungel.
Och för att det ska bli ännu tätare med 
lianer i den redan överfulla vegetationen,
har dom oxå slängt in tre miljoner olika
varianter av abonnemang.
 
Fri surf,surfpott,familjeabonnemang,nya
telefoner,gigabytes hit och MMS dit.
 
Jag var fan snurrigare än tekopparna på
Gröna Lund när vi kom därifrån.
 
Inte är det billigt heller,fastän det ska låta
så OM man bara signar upp sej på ett s.k
"familjeabonnemang".
 
Pyttsan heller,no jävla way att jag betalar
svinmycket kosingar varje månad för 12 GB
när vi inte ens gör av med futtiga 3 tillsammans.
 
Vart tog valfriheten i form av skräddarsydda
abonnemang vägen?
Det kan jag iof tala om,den försvann ut i djungeln
av att dom vill tjäna så mycket som möjligt på 
att det INTE ska finnas nån valmöjligthet eftersom
dom tror att man bah:"ameh visst,jag betalar SÅ gärna"!
 
12 GB lixom,vem vill inte sitta 24/7 och kolla
Youtubeklipp,surfa hjärnan ur led och samtidigt
glo på Playprogram i mobilen.Helst fem serier
samtidigt typ!
 
Jag ska nog ta och byta operatör faktiskt.
Just nu känner jag att jag gjort våld på mej
själv genom att ha gått med på deras villkor
ALLDELES för länge hittills.
Låtit det rinna iväg till ingen nytta,bortsett
från deras vinst vill säja.
 
Jag skiter väl i om jag får en sprillans ny
Iphone 5s som kommer upp i enorma
surfhastigheter om jag så blir instängd i ett
skyddsrum utan anledning.
 
Näetack,jag vill sänka min månadskostnad,
och då kan jag köpa en massa kvarg för dom
intjänade slantarna istället!
 
Och på tal om sånt man stoppar i munnen,så
fick jag till fikat hos "Mellan" igår en liten
nyttobrödsbit.
 
Hjärtans glad blev jag över det "tecknet" och tänkte att nu kan det bara bli bättre!
 
Det blev det oxå,för jag kände mej på
gott humör direkt och började fundera
på nån god kvällsmat.
 
Och eftersom det var fredag och jag varit
och är så disciplinerad med maten i stort,så
får man unna sej nåt riktigt gott EN dag i veckan.
 
Det blev en lyxig fisksoppa som innehöll det mesta.
Som extra tillbehör bakades även ett snabbt bröd,
vilket passade utmärkt till.
 
På mindre än 45 minuter stod dom klara.Jästes under gräddning i ugnen.
Supersnabbt och smidigt när man inte vill vänta ett par timmar,eller när
man för den delen inte har varken tid eller lust med en massa jäsningar.
 
Det blev soppa kvar från igår,så jag tar
mej nog en slurp idag oxå.
Hoppar dock över brödet,nån måtta på
frossande får det allt vara!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0