Lite stryk har ingen dött av

Nu snackar jag förstås inte om stryk 
som i slagsmål,utan stryk som med
varmt järn.
 
Jag vet inte vad det är,om det är mina
kvinnliga hormoner som fått frispel och
åker berg & dalbana,eller om det möjligtvis
kan vara vårkänslor i antågande.
 
I vilket fall somhelst,så fick jag ett ryck
och strök gardiner med hjärtans lust.
 
Kände att nu är det fan dax att sopa ut det
vintermurriga och svarta för att bereda 
väg åt ljusare grejer.
 
När jag ändå höll på och var uppe i varv
tog jag bort den svarta duken oxå.
 
Ska det göras så ska det väl va ordentligt.
 
Genast blev jag typ ett par kilo lättare,mest i knoppen ska väl
tilläggas.Och det vill inte säja lite med tanke på hur jävla fullt
det är där i vanliga fall.
 
Garderobsrensning(ar) hade iof inte heller
skadat,å andra sidan ska man inte överdriva.
 
Jag sätter den punkten på "to do listan" med
reservation för dag,vecka OCH år!
 
Det finns faktiskt betydligt roligare saker att göra,
dricka kaffe t.ex,vilket det åter är hög tid för.
 
Vårkram och tjena hej!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0