Jag är redo

Idag hade jag tänkt dra en repa till
lilla sta´n ett par mil bort.
Där bor ju Eva och just i detta nu är
hon mitt uppe i en flytt.
 
Borrmaskinen är nedpackad,för det 
va visst lite assistans hon behövde,
och så ska det "kanske" målas och
småfixas oxå.
 
Ska bli grymt kul att se hur hon sätter
sin egen prägel på nya lyan,och vem
vet,det kan bli så att jag kommer med
lite idéer oxå.
 
Nu kanske hon inte sätter dom i verket,
men försöka går ju alltid.
 
Lunchen min är klar att packas ner oxå,
jag försöker ju vara fortsatt ståndaktig
på matfronten sen tio veckor tbk och
Evas enportionsrätter som HON just nu
lever på,lockar inte speciellt mycket om
jag ska vara ärlig.
 
Som extra bonus tar jag oxå med en liten
termos kaffe,då slipper hon dra fram sin
minibryggare det första som händer.
 
En mumsig sallad med grillad kyckling!
Jag tröttnar aldrig på sånt här,även om det ibland kan va gott med lite pasta kanske!
 
Nu får ni ha en skön onsdag,så tar jag
snart mitt pick och pack och plock och
drar iväg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0