Hur lång blir denna dag?

Därom tvista de lärda nämligen.
För egen del i och med detta jävligt
grå och trista väder,kan jag garantera
att långfredagen blir väldigt lång OCH seg!
 
Å andra sidan ska den piffas upp rejält,
först ska "Mellan" få besök och sen drar
vi vidare till Wille & Co.
 
Det pratas våfflor nämligen,vilket ju kan
passa bra eftersom det är den s.k våffel-
dagen just idag.
 
Och inte nog med det,min käre lille far
fyller år oxå.
 
Han ska iof inte firas förrän på söndag,men
ett grattis och stort HURRA får han av mej 
just nu iaf.
 
På tal om mat,så fick jag ett tips av "Vattenflickan"
igår då vi pratades vid.Hon skulle laga falsk fläskfilé,
och det föll sej som så att jag oxå gjorde det.
 
Det bjöd jag sen Prinsen på,själv tog jag min kyckling och lite gurka bara!
 
Gott sa han och åt med god aptit.
Tur för honom att det dög ;)
 
Nu återstår bara att ta fram en tårtkupa
och ställa i dagens lilla sockerbomb.
 
Istället för påskägg tänkte jag nämligen
bidra med en tårta dagen till ära.
 
Inte för att jag ska äta vare sej av den eller
av våfflorna,men det kan ju va kul att se
andra moffa i sej.
 
Och så var den lite rolig att få ställa iordning,
det ger mej mer tillfredsställelse än att äta!
 
 
 
 
Iof kanske JAG knycker jordgubben,den är ju inte så onyttig.
PAX!
Trackback
RSS 2.0