Favorittorsdag med Wille

Det föll sej ju som så,att Willes mamma
blev extrainkallad på jobb igår för många
är det nu i dessa tider som ligger sjuka.
 
Naturligtvis tvekade jag inte en sekund
när frågan om Wille fick spendera sin
dag här kom.
 
Det händer så otroligt mycket i hans
utveckling nu.Han pratar konstant om
precis ALLT,och vilken ordning han
har på vad som hänt,vad som SKA
hända och hur allt fungerar.
 
Igår fick jag oxå ta del av hans otroligt
livliga fantasi,kan det månne vara så att
mormors gener överförts till honom?!
 
Numera är hans favorituttryck:"Vet du"?
 
Vi började med att pärla lite på morgonkvisten,
så han gjorde med extremt lite hjälp från min sida,
ett armband att ge sin mamma.
 
Det enda jag var behjälplig med var knutarna
samt att jag satte dit en berlock som lite extra
bling och piff.
 
I övrigt valde han själv pärlorna och plockade
under stor noggrannhet ut dom.
 
När han sovit en stund tog vi på oss och gick
en promenad,hela vägen till affären utan minsta
klagan trummade han på med sina korta ben i
den för det ändamålet bylsiga overallen.
Det är för övrigt inte lättare med gummistövlar
på fötterna heller.
 
På hemvägen gjorde vi ett stopp i lekparken,men
tyvärr var det både geggigt och blött,så utan galon-
brallor fick rutschkanan vila för dagen.
 
Tjugo meter från grinden fick han nog av att gå,och
naturligtvis fick han bli buren den korta biten in.
Har man varit SÅ duktig i övrigt,då ÄR det okej att
få vila benen sista biten. ♥
 
 
 
På önskelistan till födelsedagen.
 
 
 
 
 
Han somnade sen gott enligt mamman efter en heldag här.
Och "Vet du"?...det gjorde faktiskt mormor´n oxå....sent om sider men ändå!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0