Evahäng och kärt återseende

Joråsatte,det blev typ en heldag i Evas
nya lya som hon håller på att renovera
från golv till tak.
 
Här målas det taklister minsann,och medans hon sträckte sej och kladdade
hej vilt intog jag min sallad och var sällskap!
 
Själv höll jag mej sen lite i golvnivå och stänkte lite färg på nåra lägre lister.
Jag hade förstås en hel del kaffepausar oxå,mest såna faktiskt!
Huvudsaken och syftet var väl mest min eminenta närvaro.
 
Och så lite flamsande,det blir så jävla trist utan sånt bland färgburkar och täckpapp.
 
Mitt medhavda kaffe tog snabbt slut,men Eva hade varit snäll och packat med 
sin yttepyttelilla bryggare,så jag fick mej en mugg framåt kvällen.
 
Observera chokladen i bakgrunden!!!!
Eva har sen länge BRUTIT mot vår
överenskommelse ang.100 dagars
sockerförbud.
ILLA!
 
Nu ser det jävligt mörkt ut för henne i
sommar,eftersom jag kommer se till
att hon under inga omständigheter ens
går i närheten av NÅT onödigt socker.
(om hon fuskar är det hennes problem)
 
Ståfika vid tapetserarbordet funkade ganska bra även om ryggen strejkade rejält! 
 
Just det,jag hämtade ju min saknade lilla
overlockmaskin igår oxå.
Den har varit på service och fått sej en
rejäl genomgång av farbror Hasse som
både blåst den ren från skit men oxå slipat
kniven och oljat upp den.
 
Nu jäklar kan jag sy underkläder igen.
 
Idag blir det en tur för att träffa "Mellan".
Wille och "Stora" en snabbis.
 
Solen skiner och jag "försöker" så gott
det går att hålla både huvud OCH humör
på en jämn nivå.
 
Tjingeling!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0