Ytterligare ett möte

Man fattar inte hur många möten som
krävs när en förening beslutar sej för
att lägga ner och tacka för sej.
 
Det ska skrivas punkter och dagordningar,
skickas in papper,signeras hit & dit och diskuteras
med revisorer,valberedning och gud vet allt.
 
Just det,jag har ju suttit i den s.k valberedningen
och således fått vara med på alla trevliga möten.
 
Nu är jag inte det längre,men eftersom dom gillar
mej så inihelvete mycket,så fortsätter jag joina dom
in i det sista!
 
 
Igårkväll bjöds det på kex och typ hundra sorters ostar (nästan iaf).
 
Och sen som om inte det räckte,plockade
värdinnan fram glass,hallon,blåbär och mango
till kaffet oxå.
 
Nu är det snart slut på ordinarie möten iaf.
Men känner jag styrelsen rätt,så kommer vi
ses flera gånger.Dock utan lagar och stadgar.
(kan bero på att JAG föreslagit det!)
 
På hemvägen traskade jag förbi min gamla högstadieskola och konstaterade
att solen fortfarande värmde skönt,trots att klockan visade 20.32 ca!
 
Mycket riktigt,tjugoen grader ute och ännu lite varmare inne.
Fullkomligen ÄLSKAR´T!
Uret,så ni inte tror jag ljuger om tiden alltså!
 
Just det,måste tipsa om en jättegod
ost ifall ni inte smakat den förut.
 
Jag har sett den i affären,men feg och pipplig som jag är inte
vågat köpa och prova.
Det kommer bli ändring på det framöver när jag själv ska bjuda
på ostbricka!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0