Vad är det för en dag?

Känner mej helt dagvill faktiskt.
Om det beror på utebliven sömn
vet jag inte,det skulle kunna bero
på att jag helt enkelt är ganska
vimsig och dessutom närmar mej
det i mitt läge analkande 50-strecket oxå.
 
Nån ålderskris tror jag inte att det handlar
om,iaf inte i ordets rätta bemärkelse.
 
Finns ju lixom inte så mycket att göra för
att förhindra det,så varför slösa energi på
sånt menar jag.
 
Och betänker man alternativen,så kan ju
varken lite häng här och där eller dessa
(jävla) kärringbesvär ses som nåt dåligt
och jobbigt.
 
Tvärtom faktiskt,man får va glad att man
ännu hänger med,även om man ibland
önskat sej "lite" mer styrka och "GO"!
 
Det jag önskar mej mest nu är inte en 
20-årings kropp eller kondition som en
multisportare,nej för fan.
Just nu önskar jag mej en rejäl lottovinst
eller en resa för rekreation,minst på 4 veckor
till varmare breddgrader med salta hav.
 
Just en fet lottovinst kanske blir svårt att
önska sej i födelsedagspresent,men en resa
tycker man nog att folk (och fä) skulle kunna
skramla ihop till.
 
Ångrar jag mej (mot förmodan),kan jag ju alltid
lösa in den och göra nåt annat för pengarna.
Som att köpa en jävla massa kaffe och lägga
på lager t.ex!
 
Men,men...i det stora hela är jag redan rik som
en ful asocial gammal trollpacka.
Jag har ju familjen med barn,barnbarn,prins och
hela den baletten.
 
På tal om barn ja,för det första ska min son,aka
"Lilleman" snart resa till Amerikat.
Hans kusiner bor där och den äldsta ska gifta
sej snart.
 
Och vad mindre barn beträffar,så har jag lite
bilder på den senaste nykomlingen,så det får
avsluta dagens ganska ointressanta inlägg.
 
Nu har jag iaf kollat i almanackan och kunnat
läsa mej till att det är torsdag.
Vilket således betyder att det imorr´n igen är
fredag och efter det lördag.
 
En lördag då mamsen fyller år så vi ska fira
henne med paket och kanske lite sång.
 
Känns bra att hon startar junis födelsedagsfirande.
För med tanke på att hon är aningen äldre än jag själv,
så känns min ålder inte alls SÅ extrem.
 
 
 
 
Långa ögonfransar på G kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0