Små och stora barn ♥

Man kanske skulle ta och förlägga midsommarafton
till dagen FÖRE sjäva utsatt dag,jag menar att som
igår då jag var med Wille på dagismidisfirande,då
jävlar i min lilla låda var det hett och svettigt.
 
Inte en droppe regn och idel värme.
 
Skillnad är det idag på självaste "aftondagen"!
Det kan ju ordna upp sej förvisso,vilket man
ju verkligen får hoppas på.
 
Inte för att jag ska springa så värst länge runt
nån stång (om ens alls),men för de mindre
förmågorna som vill underlättar det ju en hel del
att slippa kämpa i gummistövlar och sydväst när
det ska "hoppas groda"!
 
Tuffa Wille på väg till dagisgården.
 
Dansa ville han INTE göra,men picknick i gräset hade vi.
 
Och sen grävde han lite innan det blev dax att åka hem!
 
Lillebror slumrade till i bilstolen och...
 
...kunde sen flyttas över till en skönare sovplats när vi kom tillbaka.
 
Efter diverse hemmalek kände oxå WIlle
att det var soffdax med lite "padda".
 
Och enligt säkra källor slumrade även dagisfiraren in en stund.
Man blir trött av fint väder och ståhej!
 
Idag är det som sagt midsommarafton,och inte
bara det.Idag (rättare sagt i skrivande stund typ),
landar min mellanstora prins (aka Lilleman) på
Arlanda efter nästan 3 veckors U.S.A-vistelse.
 
Jag hoppas han orkar komma förbi sin gamla mor sen
en stund,förstår ju om han är trött och jetlaggad,men
det skriker i "kramtarmen" och så kan det ju kanske vara
kul för honom att känna hur det känns att bli kramad av
en nyfylld "tant" oxå.
 
Inte för att jag tror han märker nån skillnad,det gör jag
ju inte själv...inte än iaf!
 
Jorå,så ligger det till och nu ska jag förbereda lite inför
dagens lunch.Då kommer nämligen resten av barnaskaran
för att avnjuta lite sommarmat och även nåt gott till kaffet.
 
Trevlig midsommar därute och var rädda om er ♥ 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0