Onsdagsfunderingar på djupet men ändå stadigt förankrade!

Det slår mej ibland (läs:ganska ofta),hur
personer man inte inte haft daglig kontakt
med,men som man känner väl sen länge,
i vissa fall ALDRIG ändrar sej!
 
Och hur känslan då man träffar dom,HELT
och hållet är totalt annorlunda mot när man
hade mer stadig kontakt.
 
Det man förr typ retade ihjäl sej på och bara
ville kräkas över,nu har förbytts (ändrats) till
en insikt av att personen ifråga egentligen
alltid varit en liten ynklig varelse som varken
har eget logiskt tänkande eller ens är speciellt
taktfull och förstående på nåt plan!
(Även om man egentligen visste det,kände det
och fick det bekräftat!)
 
DEN känslan får mej att växa flera decimeter,och
jag ser allt i helt annat ljus.
Ni vet den där nyansen som speglar osäkerhet
och att du själv både kan och förstår så mycket
mer än du nånsin trott själv.
 
Inte heller velat erkänna för sej själv förrän man
tillryggalagt ett antal år vid sidan av och själv
jobbat med att ändra tankemönster hos sin egen
tillit,känsla och självinsikt.
 
Att sen vara där MITT i kläderna,rakryggad och
säker på vad man säjer och står för,inte vackla
och inte för en sekund låta den andre förminska
ens egen person...DEN känslan är bara så extremt
jävla skön och gottgörande för hela själen och ens
existensiella väsen.
 
EN "Aha-upplevelse" och ett "Hallelujafuckinmoment"
om att man nog aldrig haft fel feeling egentligen,bara
inte fått den bekräftad och låtit komma upp till ytan
helt och fullt mer än i sin egen ensamhet av funderingar
och egen rannsakan!
 
Det är ett lugn i mej nu som jag äntligen har hittat.
En känsla som kan försätta berg och ett jävlaranamma
som INGEN nånsin ska sätta sej på när jag VET att
jag faktiskt har rätt i både intuition och tänkande.
 
SÅ!
Det här inlägget kanske kan verka flummigt,allrahelst
för den som inte själv varit i min sits eller för den som
kanske inte ens vill sätta sej in i det och försöka förstå.
 
Det kan jag inte göra nåt åt,det enda JAG kan göra är
att lita på mej själv men samtidigt vara lyhörd och
empatisk mot andra.
Och att ALDRIG,ALDRIG nånsin igen låta nån annan
trampa så mycket som ett uns på MIN integritet och
min person.
 
PUNKT och frid vare med er!
 
Idag är det onsdag,bästa skönaste dagen i veckan!
 
Kram och tro på dej själv! ♥
 
 
 
Bild från gårdagens tur till vägs ände!
 
Med glasstopp i fint väder och...
 
....och trevligt sällskap av Cindy ♥ 
 

Kommentarer
Postat av: mellan

Ingen kan någonsin sätta sig på dig. det har jag fått ärva av dig för ingen sätter sig på mig heller kan jag lova! ;)

Svar: Det har du rätt i,här ska ingen komma och tro dom kan hoppa ner mej i skorna =)Och så får man ju va glad att du ärvde nåt bra iaf ;)
Hade varit sämre om du bara fått mitt hetsiga temperament!
Å andra sidan kan man ju behöva lite sånt för att ta sej fram,men vi kan kalla det "jävlaranamma" istället,he,he :D
MAJSO

2016-06-29 @ 18:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0