Morgontrött jag?Knappast!

Det finns vissa fördelar med att bli äldre.
En av dom är att man INTE ligger kvar
och såsar i sängen till 9 på morgnarna.
 
Näe för fan,här är man glad om klockan
hunnit bli 5 innan man skuttar ut i köket.
 
Igår var jag liksom idag uppe typ före tuppen,
så det innebär att dagarna blir ganska långa
och man hinner göra en hel del.
 
Det skönaste med just tidiga uppstigningar är,
att då ligger lugnet som en mjuk fleecefilt över
tillvaron och kaffet smakar extra gott.
 
Allre helst skulle jag oxå vilja att det jämt var
sommar OCH att solstrålarna precis letade sej
in lite här och var.Sånt gör lixom jävligt mycket
på humöret och hur resten av dagen ska bli.
 
Efter lunch igår (som för övrigt bestod av jordgubbar),gick Cindy och jag en
ganska lång promenad.
 
Det ska ju luktas typ överallt och när
lilla fröken dessutom tror att hon är
en hanhund som måste pinka på varenda
liten luktfläck,då tar det sin lilla tid!
 
Själv fotade jag denna hängbjörk...och sånt tar ju oxå en stund iof!
 
På väg tillbaka fick Cindy syn på ett gäng tjejer som ritade,och var förstås
tvungen att hälsa på dom.
 
Glädjen var ömsesidig för dom små raringarna sa att dom ÄLSKADE hundar.
Sen talade lilla madame i randigt om för mej att hon faktiskt hade trosor på sej,
och att hennes pappa var hemma och att han minsann bara använde kalsonger.
Good to know!
 
Innan vi fick gå vidare var jag tvungen
att fota deras mästerverk,och det både
skrevs och målades i en rasande fart
för att bli klart.
 
Alfabetet!
 
Djur i natur!
 
Och vem vet,det där kanske var mej dom ritade av.
 
Sen pratade vi lite till och jag blev
upplyst om att man KAN vara allergisk
mot katter men INTE mot hundar.
 
Mycket får man veta av barn,och ställer
man sen själv lite frågor kan man få dom
allra roligaste svaren.
 
En givande promenad blev det iaf och sen
behövde både Cindy och jag vätskepåfyllning.
 
Kallt vatten till henne och en stor mugg kaffe till mej!
 

Det var alles för nu! 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0