Firande del 1

Igår var som en helt vanlig lördag,om
än dagen före min årliga födelsedag.
 
Jag hade ju bestämt sagt att jag INTE
skulle ha nån mottagning,vad är det
att fira en 50-åring lixom!?

Men iaf,först var det bestämt att vi skulle
premiäråka nya berg & dalbanan,Wildfire.
Men allt eftersom dagen gick och jag inget
hörde av resterande familjemedlemmar,så
kvarstod iaf grillning hos "Stora" & co
framåt em,kvällen.
 
Fråga mej inte varför eller hur,men helt plötsligt
får jag nån slags konstig feeling.
NÅT är lurt,nåt är på gång!
 
Intuition,nåt vagt ni vet!
 
Helt plötsligt blir det bråttom,in i bilen med hund
och nygjord chokladbollskaka.
 
Byter inte om,hinner inte det.
Håret har jag dock (tack & lov) tvättat!

När vi svänger in till "Stora" ser jag att det hänger
ballonger på postlådan,reflekterar lite snabbt över att
det var fasligt många bilar på kyrkans parkering där.
Hm,nja,det kanske är dop eller nåt.
 
Sen...SEN kommer vi upp till huset och jag får typ
värsta genanschocken.
Den pinsamheten...där står en hel samling folk!
 
För MIN skull.
Oombytt men med nytvättat hår gör jag entré!.
Och när jag öppnar bildörren bryter grattissången ut ♫♫♪♪
 
 
 
Familj och vänner,många glada själar ♥
 
Mina aningar stämde,men inte fattade jag vidden av dom!
Ville sjunka genom gruset och samtidigt ta ALLA i famn.
 
Och allt det här hade mina älskade döttrar
i hemlighet styrt upp ♥♥♥
 
Kära svärsonen skötte med van och säker hand grillen.
Sen åt vi hamburgare med extra allt och coleslaw!
 
Just det,jag serverades vin oxå och ska
väl inte sticka under stolen med att jag
faktiskt kände mej lite lätt finberusad.
 
Dock inte värre än att jag kunde läsa gratulations-
korten utan att sluddra.
Nån ordning måste det ju vara på en snart mogen kvinna!
Eller har man det som legitim ursäkt vid såna tillfällen kanske?
 
Två såna här vackra (och goda) tårtor serverades till kaffet ♥
 
Inomhus stod blombordet OCH megasiffror som för att jag INTE skulle undgå
att se dom!He,he!
Prinsen ville förstås ha en puss av sin då fortfarande yngre fru.Yngre i den bemärkelsen
att hon var kvar på 40-sidan.
Iof är jag bara 49 nu med,inte förrän 23.11 ikväll går jag med på att kalla mej 50!
 
Vad fan hände lixom?
Fyllde ju nyss 15 och fick en
oväxlad cykel!
 
Via video från USA fick jag oxå grattis
från kära lilla sonen som ju inte kunde
vara med rent fysiskt.
Och dessutom personligt kort med vackra
ord från Paris och min kära saknade fransyska
med familj.
 
Klockan blev mycket innan vi drog oss hemåt,
och det var mycket att smälta och ta in!
 
Skål och SÅ mycket tack för igår.
Tack finaste döttrarna som gjorde detta
möjligt och som styrt och fixat in i minsta
detalj.
Fina svärsonen som fixade maten på grillen
och tack alla som ville komma och som med
sin närvaro förgyllde lördagen.
 
Tack för alla gåvor,all generositet och varma känslor.
Jag är er evigt tacksam och fulltankad med kärlek
från topp till tå ♥
 
Underbara är en underdrift,ni är SÅ mycket mer♥
 
Tack från en enormt glad och överväldig inom nåra
timmar snart 50 årig jubilarska!
Ni är BÄST och ni är MINA ♥
 
Puss & kram ♥ 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mellan

Du är värd allt! Bäst är du. <3 Älskar dig!
Så tacksam att du är min mamma!

Svar: ♥♥♥♥Puss & tack igen ♥
MAJSO

2016-06-19 @ 20:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0