Allt är inte rosa moln och tomtebolycka

Jag är inte mycket för det här med att låtsas.
 
Låtsas att allt är så jävla bra och gulligt
och superputtinuttigt.
 
Livet är ju inte så,och att som faktiskt många
gör,"låtsas" att allt ALLTID är så fantastiskt,
näe,näe,NÄE...det kan det inte vara,det ÄR 
inte så.
 
Det man gör är att måla in sej själv i ett hörn.

Vem somhelst med lite pannben VET,att livet
har sina upp och nergångar,det är struligt ibland
och man MÅSTE inte jämt må bra och vara på topp.
 
Själv har jag inte stått på toppen på länge.
Men,det är skillnad på att ljuga för sej själv
eller att välja att förtränga lite för stunden.
 
Om jag sen väljer att inte alltid gnälla eller
för den delen låta det gå helt överstyr åt
andra hållet,DET är upp till mej sålänge
jag inte förnekar allt in i minsta detalj!
 
Men iaf,det här är i sej en extrem vecka.
Jag kommer naturligtvis gå igenom den
OCH komma ut på andra sidan,men det
kommer krävas både gråt och pina.
 
Det handlar inte om mej i det här fallet
vilket iof är skönt på ett sätt,d-v-s JAG
kan fokusera på nåt annat än mitt eget
pissmående.
 
Å andra sidan gör det inte saken så värst
mycket lättare och definitivt INTE roligare
på nåt endaste sätt.
 
Varken kan eller vill förklara just nu,det
är för känsligt och jag skulle bara bli än
mer ledsen.
 
Kontentan av det hela är väl från min sida
sett just nu,att om jag försöker så gott jag
kan att ha kontakt med insidan,lyssnar på
mina känslor och accepterar även det jag
inte kan acceptera...då borde det gå något
bättre och framförallt kan jag kanske komma
tbk något snabbare oxå.
 
Kryptiskt!??
Javars,jag förstår att ni tycker det,så ursäkta
mitt svamlande för tillfället.
 
Tillsvidare:var rädda om er och kom ihåg,att
alla moln är inte rosa med glitter & glamour.
Det finns gråsvarta moln oxå,men tids nog
skingras dom förhoppningsvis så pass mycket
att solen lyser igenom.
 
Och DÅ känns det mycket bättre!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0