Underhållsdag

Man måste vårda sina relationer.
Vare sej det är inom familjen eller ej.
 
Igår for jag ÄNTLIGEN till Ullis som left
the village för typ ett år sen.
 
Det är ju fan skamligt att jag inte förrän nu
hälsat på henne i nya boendet,och inget vettigt
har jag att skylla på heller bortsett från min egen
dumhet och sisådär.
 
Nån blomma hade jag inte med mej,och inte heller nån fancy inflyttningsgrej.
Däremot en liten box fylld med "fjärilssaker" och ett paket kaffe.
 
Gillar man fjärilar ska man få FJÄRILAR i alla dess former tycker jag.
 
Alldeles perfekt väder hade vi igår oxå,så vi passade på att sitta ute med kaffet.
 
Det får INTE ta ett år tills jag kommer
nästa gång konstaterade jag när det
blev dax att kramas "hej då"!
 
På vägen hem var det liten broöppning för två segelbåtar på Göta kanal,så jag
fick snällt stanna bilen och vänta en stund.
 
Tror faktiskt att dom var på väg till Södeköping för att äta glass på Smultronstället.
 
Själv for jag INTE direkt hem,jag fortsatte istället att vårda ytterligare en vänskap.
Svängde nämligen av till min f.d granne och blev  även där bjuden på kaffe och
jäkla massa "prat".(som synes lika crazy som jag)
Inte förrän strax för 20 landade jag åter i min egen "borg".
 
En riktigt angenäm och ack så viktig
"underhållsdag" tog sen slut i soffan
till en film jag sett delar av för länge sen.
 
Och ska jag va helt jävla ärlig,så såg jag
visst bara delar av den igårkväll oxå.
 
Men,den sänds nog snart igen och då ska
jag fan försöka se delarna jag hittills missat!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0