Torsdagsutflykt X två!

När man minst anar en torsdag i juli
kan det bli så att man hamnar i en bil
med en mugg kaffe på spontanutflykt!
 
Hamnade efter ett tag vid Berg slussar och solen sken på både folk och turbåten.
 
Mjukglassen var så god att jag glömde fota den från början!
 
"Lilleman" hade fullt upp med mobilen och Cindy spanade in andra hundar.
 
När förmiddagens utflykt var avklarad
landade jag åter bland smutstvätt och
annat mindre roligt.
 
Men,när det var färdigt lurade jag sen
med Prinsen på en skogspromenad,
bäst att passa på medans solen skiner
tänkte jag och frisk luft kan man ju
knappast få för mycket av.
 
Naturligtvis fick Cindy följa med oxå,och hon fick som synes bästa turplatsen.
 
Snacka om att ha det bra förspänt,glida fram i skogen på hög höjd.
 
Lite svamp hittade vi oxå,och nu är den även rensad och klar att förvälla.
 
Nån svampmacka blir det dock inte ikväll,
däremot fisksoppa som ska tillagas med
riktigt mycket kärlek och även hetta i form
av paprika & chilicreme fraiche.
 
Det ska va gott att leva...i flera avseenden ♥ 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0