Sovrumsfix med förbesök

Som sagts innan,så bestämde ju 
"Stora" att NU skulle det fanimej
bli en förändring i mitt sovrum.
 
Den ungen är ganska svår att stoppa
när hon fått ett infall,så det va bara
att sucka lite tyst och go with the flow!
 
Redan innan den gamla ihoptejpade
bokhyllan kunde demonteras framåt
kvällen av svärsonen som skulle komma
upp efter jobbet,hade alltså "Stora",
småboysen och även "Mellan" dykt
upp här.
 
Lewi var lite trött,så han och mostern la sej bekvämt tillrätta i soffan och
vilade en stund innan kaffet runnit ner.
 
Wille och hans mor sysselsatte sej med lego undertiden.
 
Sen kom då alltså svärsonen (aka Lill-Nisse) så
det skruvades och slogs sönder fanér för glatta
livet innan han och Wille packade in all bråte
och for till returpunkten med det.
 
Man blir lite trött av demontering,så vi passade
på att ta ett par kvällsmackor innan Prinsen
dök upp efter sitt jobbpass.
 
När han bytt om kånkade sen stora boysen upp
den otympliga skänken alla trappor från källar´n
och ställde in den i mitt sovrum istället.
 
Tack och hej då till "flyttkommittén" och sen började
jag så smått ställa upp Tv samt in med lite grejer I skänken.
 
Allt är inte färdigrensat än,men jag kunde iaf glo
lite på Tv innan John Blund flög förbi med en
kvarts vila inatt.
 
Och so far so good,men det krävdes som sagt en
"Städ-Gestapo" för att komma dit.
Hade inte hon kommit med "piskan" hade jag med
all säkerhet haft den gamla bokhyllan kvar tills den
tackat för sej på egen hand.
 
SÅ...tack alla som gjorde det möjligt för en gammal
mormor att få in lite "Feng shui" i bortre rummet.
 
Det var jävligt svettigt ett tag,men nu känns det kanon =)
 
Skänken ska förvisso slipas och målas svart inom sinom tid,ska bara vila upp
mej lite innan jag sätter igång.
Det tar på krafterna med så här (för mej) STORA förändringar,men sen kommer
det bli alldeles enastående snyggt där vid den fesgula väggen!
 
Avskalat ska visst va bra för nattron har nån sagt,så det som stod i bortre
hörnet förut flyttades till ett annat rum istället.
 
Nämligen ALLA mina canvasdukar!
Nu har jag dom iof fullt synliga men oxå lättöverskådligt när jag kanske
får ett måleri eller textningsinfall.Och dessutom är det MYCKET lättare
att dammsuga där dom står nu,vilket iof kan va jobbigt när man ser skiten,
men åtminstone bra för levnadsmiljön!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0