Sommarhäng med grannen i loungen

Alltså,jag älskar spontana inbjudningar,
och igårkväll helt out of the blue kom en
sån i form av mess från lilla grannen
aka "Hurtbullen".
 
Jag har ju inte firat dej än skrev hon,så
jag tänkte om du ville komma över på
ett glas rosé i loungen och sen bjuder
jag dej på restaurangen härborta.
 
Ameh hallå svarade jag,det räcker SÅ bra
med bara ett glas rosé,huvudsaken är väl
iaf att vi får ses och umgås en stund.
 
Jorå,efter ett tag spatserade jag bort till henne
och för att "bara" bli bjuden på ett litet glas,så
måste jag nog säja att det blev SÅ mycket mer
där i sommarkvällen.
 
Goa fina grannen,hon som faktiskt är hela NIO dagar äldre än jag.
Det kan man ju iof inte tro,snarare att jag vore nio ÅR äldre än HON!
 
"Lite" plock...det är vad hon kallar detta!
Antar att mängdlära INTE var hennes bästa ämne i skolan.
Sjukt mycket däremot och väldigt fint OCH smarrigt.
 
Och så fick jag paket.
Det är verkligen INGET kul ursäktade hon sej och brast ut i nåt slags nervöst
skratt som jag inte förstod mej på.VERKLIGEN inte kul alls sa hon igen!
 
NÄHE,och vad kallar man detta?
Ingenting eller!?
Jag blev så sjukt glad över presenterna,kunde inte varit bättre.
Underbar tårtbok med fantastiska bilder och inspiration och till
detta tårtpennor i härliga färger. ♥
 
Där satt vi sen,i loungen...två 50-åringar och babblade på om PRECIS allt möjligt.
Det blir gärna så när man inte gjort det på ett bra tag.
Halv åtta (19.30) kom jag dit,då stod solen fortfarande precis i sitthöjd och jag
tänkte att vi hade många timmar på oss tills det blir mörkt.
 
Hoppsansa,efter att ha kollat på uret då det visade
21,20 och fram till jag tittade igen(efter vad som kändes som 15 min),
så var klockan hör och häpna strax efter 2.
TVÅ på natten ch det var fortfarande ledljus.
 
Vi konstaterade bägge två att det verkade helt
sjukt,hur fan kunde tiden ha gått SÅ snabbt!?
 
Men,den gör visst det i trevligt och härligt sällskap.
 
Så vi hjälptes åt att bära in dynor,kuddar och porslin,
sen kramades vi hej då och god natt.
Och jag gick dom futtiga stegen hem till mej och gjorde
(kvälls)nattoalett och tog av mej kläderna.
 
Vilken underbar avslutning på veckan,och vilka fina
presenter jag fick i det goda sällskapet.
 
LYCKA är ordet,lycka och tacksamhet över att ha så
genuint vackra människor i min närhet.
 
 Sent men ändå tidigt lixom!
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0