Fråga ombudet!I

Igår inkallades jag (och övriga) till ett
extrainsatt styrelsemöte.
Valberedningen jag suttit i finns försvisso
inte kvar,men eftersom jag är en hyvens
person som med blotta närvaron lyser
upp,så blev jag ändå tillsagd.
 
Det som skrevs till PRV (patent och registreringsverket)
angående varumärkesskydd,var tydligen inte
optimalt och rätt utformat,så därför måste
det skrivas om och skickas in nytt papper.
 
Nu med tillägg om att föreningsnamnet ska
och kommer skyddas i 10 år innan någon
eller några andra får använda sej av just det.
 
Och det är i DET avseendet JAG blev ombud
förstår ni.(jag och fd styrelseordföranden)
Jomenvisst,vill man diskutera får man vända
sej till mej eller Eva som hon heter.
 
Fint ska det va,och RÄTT med förstås.
 
Naturligtvis och som vanligt blev vi igår
bjudna på en hel del gott att äta undertiden
det skrevs protokoll och andra papper
skulle signeras.
 
Otroligt god ost och broccolisoppa fick vi.
 
Bröd,korv och skinka fanns det oxå.
 
Samt diverse ostar och för den delen leverpastej.
(inte så gott tycker jag,men okej för andra kanske)
 
Glass i stora lass till avslutande kaffet,mums!
(klicka på bilderna för större förmat...tror jag!)
 
Runt 20.30 landade jag åter i min
soffa,och som vanligt (nästan),råkade
ögonlocken fladdra neråt och en riktigt
jävla superkass och ännu sämre nattsömn
än den jag brukar vara van vid infann sej
då givetjävlavis.
 
Men,det innebär ju förstås i sin tur att man
sen vaknar före ALLA tuppar sammantaget,
och just idag när solen redan sken early in
da otta,så gjorde det faktiskt inget.
 
Kaffe och dator fick bli sällskap i kökets
tysta och lugna vrå ett par timmar tills
klockan blev 7 och man "vaknat till ordentligt!!
 
Idag kanske jag ska baka lite,det var länge sen,
och dessutom måste jag ha lite tills på lördag.
Då är det nämligen ÄNTLIGEN dax att återförenas
med folket från storsta´n,och då bara MÅSTE
man ha nåt smaskigt till kaffet,det hör lixom
såna tillfällen till.
 
Punkt,kram och ha en skön tisdag! ♥ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0