Var hjärtligt hälsad fredag

Det är solsken och kallt ute,så kallt
att jag inte ens skulle vilja sticka ut
näsan i nåra sekunder.
Men det måste jag,för dels ska hundarna
ut och dessutom har jag lovat Eva att
hon ska få fredagsbesök idag.
 
Vilken tur iaf,att solen som sagt skiner.
Det gör det hela lite trevligare.
 
Det jävliga är bara att bilrutorna måste
skrapas rena från is,och den som aldrig
skrapat rutor förr,ska veta att det kan
sitta stenhårt.
 
Sist kändes det som kärnis fanimej,för
hur hårt jag än försökte så va det nästan
omöjligt att få bort.
 
Satan så ont jag fick i axlarna efteråt.
Jag är ju som bekant jävligt klen upptill,
rättare sagt så får jag förbannat ont av
minsta lilla när det kommer till armar,axlar
och idiotiska men även vanliga rörelser.
 
Nog om detta,nu ska jag försöka få med mej
ett par fyrbentingar ut i kylan en stund.
Borde ha sytt eller åtminstone ha köpt varma
stövlar till dom.
 
Det ser inte alls skönt ut när dom hoppar på
tre ben och försöker undvika kontakt med
den kalla marken.
 
Vi ber till SMHI att komma med en varmare
prognos,och det fort.
Helst vill jag höra att våren är tidig och på
ingång oxå.
 
Kram på er och trevlig fredag ♥
 
Man har knappt mage att väcka nån som sover så skönt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0