Svåra cravings

Jag bara måste berömma mej själv och
ge mej en satans massa credit som i
snart två veckor varit jävligt duktig.
 
Jag har,trots det kvinnliga "månadshelvetet"
INTE fallit till föga och svullat nåt onyttigt.
 
Det drar extremt mycket i "sugentarmen"
när man befinner sej i det stadiet,och fastän
jag i egentligen mening inte är sugen på nåt
speciellt,så skulle jag kunna vräka i mej
precis vafan somhelst när det är såhär.
 
Men,jag stryper mina lustar för jag VET att
OM jag skulle falla för trycket och för den
lilla jäveln som skriker i bakhuvudet,då skulle
jag känna mej SÅ eländig och misslyckad
efteråt när allt är sabbat.
 
Klart jag vet att det finns bakslag som kan
komma när man minst anar det,men än sålänge
har jag försökt fokusera på helt andra grejer
när det känns som jobbigast.
 
I det stora hela och normalt sett,har jag absolut
inga sockercravings alls,istället för dessert eller
kanske en chokladbit alt.fikabröd typ,så tar jag
istället lite yoghurtkvarg och äter lååångsamt.
 
Det vore ju så inihelvete najs imorr´n om jag
får se att det förhoppningsvis runnit av mej
iaf ½ kg onödigt kilo.
Om jag törs ställa mej på vågen vill säja.
 
Egentligen hade jag ju bestämt mej för att
inte bry mej om kilona,jag hade tänkt att om
en dryg månad testa lite kläder som hittills
suttit som ålskinn för att på så sätt känna
nån skillnad....möjligtvis.
 
Jag har inte funderat klart på HUR jag ska
göra än,för hur det än är,så behöver iaf jag
en liiiten sporre på vägen för att kunna
fortsätta ytterligare.
 
Just nu känns det dock som om det gått åt
helt andra hållet,d.v.s uppåt.
Om det beror på att jag sen ett par veckor
tbk befunnit mej mitt i mensorkanens öga
eller om det beror på att jag kollat lite extra
på den oöppnade Paradisasken,det ska jag
låta vara osagt
Jag är väl ingen viktdocent heller!
 
I vilket fall,så har jag lyckats terapiförströ mej 
med lite "annat",nån gravering har jag dock inte
haft feeling för,men väl en gammal skokartong
som blivit omstajlad.
 
Man får va glad att det händer nåt menar jag!
 
Nu sätter visst mitt ständiga kaffecraving in,
så det måste stillas PRONTO.
 
Puss & goodbye for now!
 
 
 
Viktiga grejer har jag ju många av,så den här blir perfekt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0