Vita dagar i grönt landskap

Jag har ju som ni hört ett antal ggr nu,
försökt sköta mej med maten.
 
Dels införde jag sockerstopp från års-
skiftet,men så började jag oxå räkna
lite på vad jag åt och framförallt INTE
åt men som behövde ätas.
 
Vad sockret beträffar har jag som sagt
inga problem alls med cravings eller
begär,att jag nu sen fyra veckor tillbaka
oxå försöker äta regelbundet och något-
sånär balanserat varje dag tror jag faktiskt
gör sitt till i antisockerbeslutet.
 
Jag tar inte ens ett glas vin till helgen,
känner att "fan vad onödigt".
Jag menar,ska jag sköta mej så ska jag
väl försöka helt ut iaf.
 
Faktum är att jag inte ens är sugen,jag
blir bara seg och ännu tröttare av den
drycken om jag ska va ärlig.
 
Numera "festar" jag till det med yoghurtkvarg
som dessert efter kaffet.Fryser in den en stund
med exempelvis lite apelsinbitar i så den blir lite 
glassig sådär.
Och fan vad man känner sej både nyttigare och
inte lika svullen efteråt.
 
Har jag tur OCH envisheten sitter i,så kanske
jag kan komma i åtminstone ett par av favvo-
brallorna som ligger i garderoben.
(dom som typ krympt!!!)
 
Igår träffade jag "Mellan" på em,först inhandlade
vi lite keso,grönsaker och andra nyttigheter,men
vi hann oxå strosa runt en snabbis i nåra affärer.
 
Det var då vi hittade "the big NO,NO".
 
För även om det faktiskt finns kläder för storvuxna damer,så bestämde jag mej
för att ALDRIG nånsin behöva köpa bikinidelar i den storleken.
 
Då gräver jag fan hellre ner mej i sanden
och låtsas att jag är en (land)krabba!
 
Efter urdrucket kaffe hos "Mellan" for jag
sen hem för att sätta upp min nyagjorda
taggtrådstavla i hallen.
 
Och så avslutades kvällen med en bit kyckling
och sedvanliga kaffet.
 
 
Idag fredag...IGEN!
Tror faktiskt jag ska överraska prinsen med
plankstek dagen till ära.
Själv tar jag enbart en köttbit,lite sallad och
vatten till.
Och istället för potatis serverar jag mej själv
lite kålrot...DET är gott som fan!
 
Kram på er ♥ 
Trackback
RSS 2.0