När man borde lapa D-vitamin men inte har lust

Oj då,solen skiner visst idag oxå.
Men oj,oj,oj då...det är visst minus-
grader ute.
SÅ himla synd,annars kanske jag hade
satt mej på fårskinnsfällen och lapat lite
vitaminer såhär i trista februari.
 
Jag har iof ingen fårskinnsfäll heller,så
det är ju skitsamma med det.
 
Stannar fan inne och gör det som måste
göras här istället,och samtidigt kan jag
pimpla kaffe hela tiden.
 
Måste väl finnas en hel massa bra vitaminer
i sånt oxå menar jag!
 
Imorr´n däremot,då ska jag se till att rasta
mej själv en stund.Tänkte dimpa ner hos
"Mellan" på em,det var ett tag sen nu,och
det är ju alltid trevligt att dricka kaffe hos
nån annan än sej själv ibland.
 
Nåt fikabröd blir det dock inte tal om,jag
har ju ytterligare mååånga dagar kvar på
mitt sockerförbud,och lika skönt är det,
för nu behöver jag inte skämmas när jag
kommer dit tomhänt.
"Mellan" stoppar inte heller i sej en massa
sötsaker,så det är lugnt!
 
Näe ni,nu ska jag iaf TITTA lite på solen utanför,
och samtidigt lägga händerna på elementet.
 
Win win typ!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0