Fantasi eller verklighet

Jag har verkligen ingen lust alls att
bli jättesjuk nu.
Halsen kliar,jag hostar som en dåre
och allra värst är det NATURLIGTVIS
på nätterna!
 
Kroppen känns som en degklump och
kunde den prata hade den bara pyst
och väst som just en dåligt jäst deg.
 
Jag låtsas dock att allt är som vanligt,
fast huve´t hänger inte med så snabbt
i svängarna tyvärr.
 
Igår gjorde jag det jag berättat om att
jag absolut inte ska göra,nämligen la
mej i soffan!
 
Men fan så bra de gick då....NOT!
Vänder,vrider,slumrar till,blir helt
groggy,hostar,snörvlar lite,slumrar
till igen och sätter mej raklång upp
efter vad jag trodde var en kvart typ.
 
Konstaterar krasst att klockan passerat
midnatt med GOD jävla marginal och att
mascaran klibbar i ögonvrårna!
 
PEST!
 
Tvinga sej att tvätta fejset,borstar tänderna
och tar fram nattmeducinen....jorå,och sen
är jag förstås klarvaken och tror det är tisdag!
 
PEST!
 
In i sängen,öppnar fönstret för att få in kall
och frisk luft,kanske det kan få John Blund
att hitta in vid fönsterkarmen.
Skulle knappast tro det va!
 
När klockan var halv fyra hade jag fortfarande
vidöppna ögon och nåt dåligt jävla program
surrade på tv´n i bakgrunden!
 
PEST!
Jag ger fan upp tänkte jag.
 
Halv åtta hade jag iaf sjunkit in och varit i
halvdvala ett tag och då väntade sedvanliga
morronkaffet!
 
INTE pest,däremot fest!
 
Kan iof inte fatta att det bara är måndag,det
borde ju vara onsdag,eller åtminstone tisdag.
 
Vilken tur i all bedrövelse att jag på så sätt
får en extradag denna vecka.
Då kanske jag kan fantisera mera och "låtsas" bort
både hosta och ojästa degar!
 
Man kan ju alltid hoppas...på sitt eget positiva vis!
 
"Fridens folks"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0