Det var den sovmorgonen!!!!

Hoppade i säng sent igår,som 
vanligt skulle man väl kunna säja.
 
Halsen kändes som sandpapper och
jag bestämde mej för att försöka ligga
kvar i sängen till åtminstone åtta idag.
Det känns nämligen att man varit lite
allround och alert senaste veckan med
små fötter som tassat och allt som hör 
till då Wille är här.
 
Jag menar att man får se till att vara
lite mer "med" och "vaken" än då jag
bara har mej själv att fokusera på.
 
Men iaf,den planerade kvarliggningen
idag söndag kunde inte ha blivit mer
felplanerad.
Att jag aldrig lär mej!
 
Redan 04.40 hörde jag små tassar som
steppade runt nednför sängen,och strax
därpå hördes oxå dom välbekanta ljuden 
från Cindy som talar om att:
"Jag MÅSTE ut,NU"!
 
Lyckades kollra bort henne ett par fyra-fem 
minuter,tills det inte fanns nån återvändo.
 
Bara att ta på sej och masa sej ner och ut!
GÄÄÄSP!
 
Och sen var inte jag det minsta motiverad för
sängens värme igen!
 
05.51 var första kaffet klart,och nu när klockan
strax är nio,har jag som ni förstår hunnit dricka
ett par liter sisådär.
 
Skillnaden från att ha småbarn är inte större än
att med småbarn slipper man gå ut i alla väderlekar
för att dom ska kissa och så.
 
Och nån väckarklocka behövs inte heller.
 
Hej söndag!
 
Och på tal om hundar,så måste man ju ändå säja att dom är ganska charmiga!
Iaf när dom sover ibland... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0