Maso tipsar apropå julgodis och sånt sött

Jag gjorde ju som ni kanske såg
marshmallows igår.
Och även om man KAN göra dom
alldeles egna från början med en
massa glykos och socker och div.
annat,så gick jag inte från scratch
med mina.
 
Nån måtta på pyssleriet får det allt
finnas ibland,och framförallt när det
blir billigare att köpa färdiga från
allra första början.
 
Men iaf,det va ju det där med smak-
sättning jag skulle prata om.
 
Dom ni såg igår hade jag ju pistagesmak
på,och efter att ha gjort dom klara slog
det mej...kardemumma,klart som fan att
jag ska testa marshmallows med karde-
mummasmak.
 
Jag älskar den smaken och doften.
Jag blir lycklig av att öppna en påse
kardemummakärnor.
Och nästan så jag tror att man faktiskt
skulle kunna bota både depressioner
och varför inte andra sjukdomstillstånd
oxå med just kardemumma.
 
Måste fan forska i det där.
 
Som sagt,smaksatta och i detta fall lite
s.k "fuskmarshmallows",det får bli min
nya julgodistradition.
 
Och till nästa år har jag även tid att prova
mej fram med nya smakkombinationer.
 
Vid tangenterna:
"Kardemummadamen"
 
Andra smaksammansättningen bestod i hackad mörk choklad,hackade
cashewnötter och som sagt KARDEMUMMA!
Härligt småsega med visst tuggmotstånd och lite krispigt av nötterna.
Maj gad så påhittig jag är :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0